جراحی لیزری دیسک گردن

جراحی لیزری دیسک گردن روشی کم تهاجمی به منظور درمان فتق دیسک در ناحیه مهره های گردن می باشد ؛ که طی آن بیرون زدگی دیسک به کمک اشعه لیزر ، جمع شده و به جای خود باز می گردد و در نتیجه این امر ، فشار وارد شده بر روی عصب های مهره برداشته می شود.

علل بروز دیسک گردن

فتق یا همان بیرون زدگی دیسک گردن از شایع ترین عارضه های مربوط به مهره ای گردن بوده که اغلب در اثر عوامل زیر بروز می کند:

1. ژنتیک
  2. قوز کردن
  3. ضربه و تصادف
  4. نحوه نادرست خوابیدن
  5. حرکت و چرخش شدید در ناحیه گردن
  6. فرآیند فرسایشی دیسک در پی بالا رفتن سن
  7. خم کردن های طولانی مدت گردن به سمت پایین
  8. بلند کردن ناصحیح اجسام از روی زمین و فشار آمدن به مهره های گردنی
  9. قرار گرفتن در وضعیت های نامناسب به جهت انجام فعالیت های کاری یا ورزشی

جراحی لیزری دیسک گردن

علائم دیسک گردن

چنانچه دچار هر یک از علائم و نشانه های زیر شدید ؛ مشکوک به ابتلا به دیسک گردن هستید و نیاز است توسط بهترین جراح ستون فقرات معاینه و ویزیت شوید:

• درد داشتن در گردن که به شانه ، بازوها و آرنج منتقل می شود
  • احساس درد در دست ها و انتشار آن تا نوک انگشتان دست
  • احساس خواب رفتگی ، گزگز و مورمور شدن دست ها
  • احساس ضعف و بی حسی در قسمت گردن
  • ناتوانی در نگه داشتن و حمل کردن اجسام
  • از دست دادن هماهنگی بین دست و پاها
  • اختلال در حفظ تعادل و راه رفتن
  • سوزش بین دو کتف
  • سردرد و سرگیجه
  • گرفتگی عضلات پا

آیا عمل دیسک گردن خطرناک است

عمل جراحی دیسک گردن چنانچه توسط یک جراح ستون فقرات حاذق و باتجربه انجام پذیرد ، نه تنها خطرناک نبوده بلکه می تواند بسیار کمک کننده باشد.

جراحی دیسک گردن به روش بسته و با کمک لیزر معمولا در 70 درصد بیماران درگیر با عارضه دیسک گردن قابل اجرا بوده و در اکثر موارد دارای نتایجی مطلوب و رضایت بخش می باشد که منجر به درمان کامل دیسک می شود.

نحوه عمل دیسک گردن با لیزر

همانطور که می دانید با ظهور تکنولوژی لیزر در عرصه پزشکی و امتیازاتی که این فناوری نسبت به بسیاری از روش های درمانی داشته است ؛ توانسته جایگزینی مناسب برای بسیاری از تکنیک های درمانی و جراحی های تهاجمی باشد. جراحان و متخصصان می توانند به کمک لیزر ، بافتی از بدن را بریده یا کوچک نمایند.

عمل جراحی لیزری دیسک گردن ، عملی دقیق و حساس است که طی آن به کمک پرتوهای لیزر بخش نرم بین ستون فقرات ( دیسک ) که از جایگاه خود بیرون زده و به عصب های نخاع فشار وارد می کند ، جدا شده و این فشار از روی اعصاب برداشته و در نهایت درد بیمار بهبود می یابد.

طی این روش یک سوزن نازک در محلی که فتق دیسک رخ داده است وارد می شود و انرژی لیزر از طریق آن به دیسک مورد نظر تابانده می گردد ؛ در نتیجه این امر بخشی از هسته دیسک تبخیر شده و با به وجود آمدن خلاء در آن ناحیه فشار روی ریشه اعصاب نخاع برداشته می شود.